+ حبابدار شدن نمره ها در دوره متوسطه اول، واقعیتی تلخ است که کم کم چهرۀ خود را برای جامعه و خانواده ها نمایان می سازد. اصرار خانواده ها بر ثبت نام در رشته مورد علاقه هم نوعی مزیت بر علت شده و زمینه تداوم هدایت های تحصیلی حبابدار را فراهم نموده است.

+ شواهد موجود نشان می دهد که در این آسیب وارده ، نباید انگشت اتهام را به سوی معلم  نشانه گرفت. مکانیزمی که سبب حباب دار شدن این نمرات شده باید شناسایی گردد که خود موضوع یک پژوهش است.

+ این هدایت تحصیلی اجباری هم نوبرانه هست. این نوبرانه پای سازمان بازرسی کشور را به موضوع باز نموده است. درحالیکه آموزش و پرورش این وسط بر اساس اسناد بالادستی موظف به اجرای طرحی شده که زمینه های اجتماعی و فرهنگی ان آماده نیست . به قول معروف این وسط نقش آدم بده رو وزارت آ.پ بازی می کنه.

+ از سوی دیگر هر چند همه ما می دانیم نیاز کشور ما اکنون و آینده چیست . اما تا زمانی که خانواده ها این ضرورت را درک نکنند راه به جایی نخواهیم برد. خانواده ها هنوز می خواهند فرزندانشان دکتر و خلبان شوند و این مقاومت ها ناشی از این رویای شیرینی است که نهال آن را خود آ.پ در طول سالیان گذشته ، کاشته است.

شیرزاد عبدالهی این موضوع را بررسی نموده است:

 

منبع : هنر معلمی |هدایت تحصیلی حبابدار
برچسب ها : خانواده ,موضوع ,نموده ,هدایت ,حبابدار ,تحصیلی ,هدایت تحصیلی ,تحصیلی حبابدار